خرید و فروش خودرو

 

راهنمای خرید و فروش خودرو

در این مقاله از مجله خودرو اقای تست می‌خواهیم به عنوان یک راهنمای خرید و فروش خودرو برای شما نکاتی را بیان کنیم که حداقل شما بتوانید در این خرید و فروش سودی بی نظیری داشته باشید پس حتما تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

هنگامی که می‌خواهید خودرو دست دوم خودتان را بفروشید؛ طبیعتاً هدف شما فروش ماشین به بالاترین قیمت است. برای اینکه بخواهید خودروتان را بفروشید، شما می‌توانید به بنگاه ها و یا افرادی خودرو شما را می‌فروشند، مراجعه کنید. خرید ماشین دست دوم در دیوار یا از راه‌های دیگر نیز همراه با دشواری‌ها و سختی‌های خاص خود است. در ادامه این مقاله سعی بر این خواهیم داشت تا به نکات لازم خرید خودرو کارکرده و روند فروش ماشین دست دوم بپردازیم.

خرید و فروش خودرو با کارشناس خودرو چگونه امکان پذیر است

ما در مجموعه اقای تست با سابقه چندین ساله در امر خرید و فروش ماشین و همچنین کارشناس خودرو یک کمک بسیار مفید و خوب برای شما خواهیم بود تا به صورت رایگان و در کمترین زمان ممکن خودروتان را به فروش برسانیم به طوری که هم خریدار و هم فروشنده از این معامله بیشترین بهره را ببرند.

قیمت واقعی خودرو را پیدا کنید

به عنوان یک راهنمای خرید و فروش خودرو باید به شما این نکته را بگوییم که همیشه باید قبل از اقدام به خرید و یا فروش، باید قیمت‌گذاری صحیح روی خودرو خود را انجام دهید. برای قیمت‌گذاری صحیح هم لازم است مشخصات خودروی خود را به طور دقیق به دست بیاورید. حال ما در مجموعه اقای تست به صورت رایگان تمامی مراحل قیمت گذاری خودرو را توسط کارشناس خودرو برای شما انجام میدهیم.

1- مدل و میزان کارکرد

قبل از اینکه کاری انجام دهید حتما مدل دقیق و مقدار کارکرد خودرو را بیابید. پیدا‌کردن و و سال ساخت خودرو امر ساده‌ای است و پیچیدگی زیادی ندارد، ولی برای اینکه ارزش گذاری دقیقی روی خودرو انجام دهید سال تولید و همچنین تمام آپشن‌هایی که روی آن نصب شده‌اند را هم مشخص کنید.

یا اگر قصد فروش خودروتان را دارید در هنگام اگهی‌کردن خودرو باید به مورادی که می‌گوییم دقت کنید به عنوان مثال؛ اگر خودرو شما “دنا پلاس توربو دنده‌ای مدل 97 با رهیاب ماهواره‌ای” است از انتخاب عنوانی مانند “دنا پلاس مدل 97” پرهیز کنید. اگر به جزییات دقیق خودروتان اشاره داشته باشید بدون شک فقط باعث فروش بهتر و زودتر خودروتان خواهد شد، بلکه با این کار، قیمت دقیق‌تر ماشین را هم به دست خواهید آورد.

2‎- ارزیابی وضعیت خودرو

در مرحله بعد لازم است وضعیت خودروی خودتان را بسنجید. برای این کار لازم است تا قسمت های مختلف خودروتان را مورد بررسی دقیق قرار دهید. سپس یک ارزیابی کلی از وضعیت خودرو به دست بیاورید؛ ایا خودرو شما در حدنو است؟ یا کارکرده و فرسوده؟ یا اگر فکر می‌کنید قدرت تشخیص چنین کاری ندارید می‌توانید از کارشناس خودرو اقای تست برای انجام این کار کمک بگیرید.

پس از انجام ارزیابی، خودرو را در یک دسته‌بندی کلی (مثل نو، در حد نو، تمیز، کارکرده و فرسوده) قرار دهید.

به ظاهر خودروتان رسیدگی کنید

همیشه سعی بر این داشته باشید که ظاهر خودروتان طوری باشد که خودتان از آن خوشتان بیاید. یا اگر لازم است کمی برای ظاهر خودرو خرج کنید حتما این کار را انجام دهید؛ با این کار، مشتری تمایل به پرداخت قیمت بالاتری خواهد داشت. همچنین در مواقعی باید حتما قسمت های مختلف را بررسی و تمیز کنید. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید:

  • قسمت های خارجی را بشویید و پولیش بزنید.
  • رینگ‎ها و تایرها را بشویید و به آنها واکس مخصوص بزنید.
  • کف پوش را به خوبی تمیز کنید.
  • قسمت‌های داخلی را با جارو تمیز کنید.
  • اگر صندلی های خودروتان چرمی است آنها را با شوینده‌های مخصوص چرم تمیز کنید.

4- قیمت‌گذاری صحیح

همانطور که می‌دانید قیمت واقعی خودرو از پارامتر های مختلفی پیروی می‌کند. در ادامه می‌خواهیم درباره این قسمت ها برای شما نوضیحاتی را داشته باشیم.

  • اگر خودروی شما از لحاظ ظاهری و فنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و به طور منظم سرویس شده است، بدون شک به قیمت خودروتان اضافه خواهد شد.
  • اگر خودرو تصادف جدّی داشته و یا نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه دارد، از قیمت خودرو کاسته خواهد شد.

حال که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید نطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


Comments

Popular posts from this blog