موتور تیوفایو

 

موتور تیوفایو

موتور تیوفایو را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین پیشرانه هایی معرفی کرد که به علت ۱۶ سوپاپ بودن و استهلاک پایین بر روی محصولات ایران خودرو قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین مواردی که هم باید به ان اشاره داشته باشیم این است که هنوز هم این موتور روی خودرو های امروزی کاربرد دارد.

مراحل کارشناس خودرو در محل

در معاینه فنی خودرو اطلاعات جامع اعم از مشخصات کارکرد موتور، باطری، دینام، کمپرس موتور، تست گیربکس، روغن سوزی و روغن ریزی، واشر سر سیلندر، هیدرولیک، سیستم تعلیق و سیستم ترمز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ولی این سوال برای شما پیش‌امده است که ایا در معاینه فنی رنگ و بدنه یا قسمت های تعویضی خودرو هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت یا نه؟؟؟ و البته با توجه به این مورد که تمامی قسمت های خودرو از جمله قطعات تعویضی هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
از مزایای بی شمار کارشناس سیار خودرو این است که شما در هرمکانی از تهران باشید در کمترین زمان ممکن با شماره گیری تلفن همراه ما ما یک کارشناس خودرو زبده در محل دارید.

همراه ما باشید در مقاله تبلیغاتی رز بلاگ

موتور تیوفایو دقیقا از چه سالی در خودرو های ایران خودرو قرار گرفت

تقریبا می‌توان گفت از سال 1382 بود که پژو 206 تیپ 4 با موتور تیوفایو وارد بازار شد. دقیقا در همان زمان بود یکی پرقدرت‌ترین خودرو های هاچ‌بک در زمان خود شد. پس از گذشت یک سال، تیپ های ۵ و ۶ پژو ۲۰۶ هم با موتور تیوفایو وارد بازار شدند و تولید تیپ ۴ متوقف شد. از سال 82 تا به همین امروز، به علت استهلاک پایین و توان و گشتاور تولیدی مناسب، از این نوع موتور روی خودرو های محصولات ایران خودرو استفاده می‌شود و مردم هم از آن استقبال می کنند.

همراه ما باشید در رسانه های تبلیغاتی

مشخصات فنی موتور تیوفایو

این موتور به صورت 16 سوپاپ طراحی شده‌است. دقیقا همین موضوع است که باعث برتری این موتور نسبت به موتور های دیگری ایران خودرو شد. این موتور می تواند حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تولید کند، که این اعداد و توان برای خودرویی مانند پژو 206 هاچبک بسیار راضی‌کننده و مطلوب بود و مصرف کنندگان از بخش فنی این خودرو رضایت داشته‌اند.

حتما بخوانید: تعویض فیلتر خودرو 

تفاوت موتور TU5 و EC5 در چیست

در موتور EC5 تغییراتی همچون استفاده از اویل پمپ متغیر، نصب نسل جدید دینام، استفاده از زمان بندی مناسب سوپاپ ها یا CVVT و سیستم تزریق سوخت ارتقایافته صورت گرفته‌است. که این قدرت را داشت که تا 113 اسب بخار و گشتاور را تا 144 نیوتن متر بالا ببرد. البته این نکته لازم به ذکر است که خودروهایی که دارای موتور EC5 هستند فرمان کمکی برقی هم دارند. که همین مورد موجب‌شد پمپ هیدرولیک در این خودروها قرار نگیرد و موتور خروجی توانی برای پمپ هیدرولیک نداشته باشد. به این ترتیب، افت توان بخش فرمان هم از بین می رود.

دلیل کارکرد در دور بالای موتور تیوفایو در چیست

یکی از دیگر ویژگی های موتور 16 سوپاپ این است که در دورهای بالا تنفس بهتری دارند. به همین دلیل می‌توان گفت حداکثر گشتاور آن ها در دورهای بالا اتفاق می افتد. این دلیل باعث می‌شود تا این موتور در دور های بالا احساس بهتری از نظر گشتاور به راننده دهد و به اصطلاح به آن موتور دور بالا می گویند. اما این نکته لازم به ذکر است که موتور های 8 سوپاپ در دور پایین حداکثر گشتاور خود را تولید می کنند از این رو، موتورهایی مثل XU7 و M15 در دورهای پایین بهترندو دارای حس شتاب بهتری نیز هستند.

حتما بخوانید: ویژگی های لاستیک پهن خودرو 

موتور تیوفایو

دلیل محبوبیت موتور های TU5 در چیست

همانطور که پیشتر گفتیم این موتور ها دارای 16 سوپاپ‌اند و همین مورد را می‌توان یکی از دلایل محبوبیت این نوع موتور ها معرفی کرد. موتور های تیوفایو به این دلیل با استقبال خوبی که از طرف مشتریان رو‌به‌رو شد. زیرا که این قضیه برای آن ها جا افتاده بود که هر چه تعداد سوپاپ بیش تر باشد، موتور به‌روزتر، مطمئن تر و پرقدرت تر خواهد بود.
از روی دیگر نیز استهلاک کم این موتور بین مردم جا افتاد و آن ها بیش تر نسبت به این موتور متمایل شدند. البته این نکته هم برای طرفداری این توع موتور لازم به ذکر است که بر روی خانواده پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ نصب شد. به علت ظاهر جذاب و منحصر که مردم ۲۰۶ و ۲۰۷ می خریدند و در کنار ظاهر جذاب از موتور این خودرو هم بهره می بردند.

حال که تا اینجای مقاله همراه ما بودید نطرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

Comments

Popular posts from this blog