پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو

پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو

در این مقاله کوتاه قصد داریم تا چند روش ساده اما کاربردی درباره پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو را برای شما بیان کنیم. تا بعد از کارشناسی خودرو اگر مشکلی برای خودروتان پیش آمد ان را خودتان تشخیص دهید و انرا برظرف کنید. در جریان باشید ماشین‌های زانتیا و ۲۰۶ به علت استهلاک بالا هم در پارکینگ دچار روغن ریزی سیستم هیدرولیک می‌شوند. در واقع باید به این نکته اشاره داشته باشیم که حتی اگر این محصولات کم کارکرد هم باشند، باز هم چنین مشکلاتی ممکن است برای خودرو بوجود بیاید.

البته این نکته هم لازم به ذکر است که چون بیشتر سیستم انتقال روغن این خودروها با لوله‌های پلاستیکی و فشار بالا اتفاق می‌افتد، بعد از اینکه عمر خودرو بالا می‌رود طبیعی است قطعات خودرو دچار پوسیدگی شود، در نتیجه خودرو دچار نشتی روغن می‌شود. به همین دلیل همیشه ماشین‌های بالای ۵ سال فرانسوی دچار روغن ریزی هستند.

نتشی روغن همواره دارای دلایل زیادی است و در اکثر اوقات تشخیص و رفع مشکل باید به سرعت صورت پذیرد. به طور مثال باید گفت نشتی روغن هیدرولیک می‌تواند یکی از دلایل آتش سوزی موتور خودرو شما شود.

قبل از اینکه شروع بخواهیم توضیحاتی را برای شما در این خصوص شروع کنیم باید بگوییم که:

همراه ما باشید در مجله تبلیغاتی 

به طور کلی در سیستم خودرو چهار نوع روغن وجود دارد

موتور
روغن ترمز
هیدرولیک (فرمان)
روغن گیربکس

روغن ریزی خودرو ممکن است از لوله های انتقال، واشرها و مخزن‌های موجود اتفاق بی‌افتد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا باید نوع روغن نشتی را پیدا کرده‌و بعد از ان جهت تعمیر و تعویض قطعه اقدام کنید.

کارشناسی خودرو غیر حضوری با اقای تست به صرفه و یک ایده جدید

پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو
پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو

خوب است بدانیم که

روغن ترمز دارای خاضیت بالای خورندگی دارد. بهتر است اینطور بگوییم اگر تکه‌ای روغن روی خودرو بریزد، به‌راحتی و به سرعت آن را از بین می‌برد.

روغن موتور خودرو معمولا تیره‌است و بوی بنزین سوخته می‌دهد.

روغن هیدرولیک اما بیشتر روشن است و بوی احتراق و سوختگی نمی‌دهد.

کارشناس خودرو در محل یعنی چه

کارشناسی سیار خودرو در محل یعنی چه بررسی خودرو به این معناست که تمامی قسمت های مختلفی که خودرو نیاز به بررسی دارد در محل به صورت دقیق و با استفاده از کارشناسان زبده انجام می‌شود و این یعنی دیگر نیازی نیست خودروتان را به قسمت های مختلف شهر برده و ان را به تعمیرکار نشان دهید. در اصل تعمیرکار به محل هر محلی که شما بخواهید امده و کارشناسی را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: دون دون شدن رنگ خودرو به چه دلیل است

چند روش ساده برای پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو

  1. بدون شک ساده‌ترین راه برای پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو، بررسی و مشاهده زیر خودرو پس از چند ساعت توقف آن است. اگر خودروتان را در پارکینگ می‌گذارید. کف پارکینگ یا محل پارک ماشین را تمیز کنید و پس از چند ساعت توقف، به طور مثال اول صبح و پیش از اینکه خودروتان را روشن می‌کنید، آنجا را بازدید کنید.  اما اگر خودروتان را در خیابان پارک می‌کنید، می‌توانید از یک قطعه کارتن برای زیر سینی خودرو بهره گیرید!
  2. ماشینتان را به کارواش ببرید و بعد از چند بار توضیح کامل به پرسنل کارواش که در هنگام موتور شویی لوله آب را داخل دینام و یا شمع ماشین نکنند موتور خودرو را شست و شو دهند. پس از این عمل، با خودروتان حدودا 100 تا 200 کیلومتر که به صورت میانگین ۲ الی ۳ روز است رانندگی کنید. اکثرا در بیشتر مواقع بعد از اینکه موتور خودروتان را شست و شو می‌دهید محل روغن ریزی مشهود است. دیگر نیازی به کمک از کارشناس خودرو ندارد و می‌توانید به راحتی با تعویض قطعه معیوب مشکل را حل نمایید.
  3. اگر خودرویی دارید که بالای هشتادهزارکیلومتر کارکرد دارد، منبعی که محل ذخیره روغن هیدرولیک خودرو است را چک کنید. ۶۰ الی ۷۰ درصد روغن ریزی دارد. این نشتی می‌تواند از مخزن، از پینیون فرمان ماشین، از فشنگی هیدرولیک و یا شیلنگ فشار قوی هیدرولیک (به دلیل پوسیدگی) اتفاق بی‌افتد!
  4. به این نکته توجه داشته باشید محل روغن ریزی از کدام طرف خودرو است. چپ یا راست کاملا شرایطش فرق می‌کند. در اکثر مواقع نیازی نیست خودرو را تعمیر کنید. در چنین مواقعی ممکن است کاسه نمدهای پلوس یا پشت میل‌لنگ خراب شده و با هزینه‌ای نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قابل رفع است.

حتما بخوانید :آیا می‌دانید اولین سازنده خودرو کیست

Comments

Popular posts from this blog